Ráno zazvoní budík a spustí sa kolotoč vašich denných rituálov, ktoré sú od pondelka do piatka skoro navlas rovnaké. Zobudiť sa, umyť, obliecť, prísť do práce, poklebetiť si s kolegami, vybaviť maily, splniť zadané úlohy a neskoro večer sa vrátiť späť domov úplne vyčerpaný. Spoznávate tú rutinu? Časom sa vytráca motivácia a vaša efektivita stále viac klesá. Klesá rýchlejšie ako krivka na finančnom trhu počas svetovej krízy.

Ak ste sa našli v predchádzajúcich vetách, ste na tom správnom mieste. V nasledujúcom článku vám pomocou 10 tipov poradíme, ako zlepšiť efektivitu svojej práce, a objaviť tak znovu chuť na prijímanie nových výziev.

1. Plánujte dlhodobo

Pracovný kalendár by sa mal stať vašou neodmysliteľnou súčasťou. Naučte sa plánovať nielen pracovné činnosti a schôdzky, ale aj tie súkromné. Ak niečo nie je v kalendári, nezaoberajte sa tým. Otvorte kalendár a naplánujte si to.

Kalendár-plánovanie-pracovný-stôl-písanie-zošit

2. Obmedzte rušivé elementy

Najčastejším rušivým elementom sú notifikácie, a preto ich treba vypnúť. Nemáme na mysli len tie v mobile, ale aj tie na monitore vedia rozptýliť človeka od dôležitej činnosti – najmä, ak je doslova „zažratý“ do roboty. Veci robte vtedy, keď ich máte naplánované počas dňa, nie vtedy, keď vás na to upozorní vyskakujúce okno na monitore.

3. Zamerajte sa na riešenie prioritnej úlohy

Ráno je ten najlepší čas na riešenie úloh, ktoré majú vysokú prioritu. Nerozptyľujte sa mailmi a nadbytočnými diskusiami. Naplno sa zamerajte na konkrétnu úlohu a hľadajte jej riešenie.

4. Odmeňte sa

Pripravte si formu odmeny za každú úspešne ukončenú úlohu. Doprajte si veci, po ktorých už dlhodobejšie túžite. Ak sa vám podarí ukončiť úlohu v danom termíne a budete spokojný s odvedenou prácou, doprajte si naplánovanú odmenu.

5. Pripravujte si zoznam úloh

Veľmi užitočnou pomôckou sa môže stať zoznam úloh, ktoré je potrebné vypracovať. Zoznam by ste si nemali vytvárať na začiatku, ale na konci dňa. Takto si budete vedieť lepšie nastaviť priority na nasledujúci deň, pretože budete mať po ruke zoznam neukončených činností.

6. Robte si prestávky

Je dokázané, že pozornosť sa nedá dlhodobo udržať v rovnakej intenzite. Preto je veľmi dôležité robiť si prestávky, a to minimálne každú hodinu, alebo ak to nie je reálne, tak aspoň po každej ukončenej úlohe. Myseľ potrebuje aj vypnúť, aby sa dokázala znovu naštartovať.

7. Robte aj nesúvisiace činnosti

Naplánujte si počas dňa aj niečo, čo nemá súvis s vašou prácou, aby ste tak vedeli úplne vypnúť vašu myseľ od tej istej činnosti. Vybehnite napríklad na obed s priateľmi alebo vylúštite krížovku.

obed-s-kolegami-stol-jedlo-ruka-napoje-pribory

8. Nepoužívajte DELETE

Je to veľmi dôležité, pokiaľ sa nachádzate v tvorivom procese. Na začiatku vždy potrebujete veľký objem myšlienok, aby bolo z čoho vyberať. Je lepšie mať veci zaznamenané, ako po nich pátrať v pamäti.

9. Nerobte multitasking

Ľudia sa mylne domnievajú, že ak zvládajú robiť viac vecí naraz, zlepší to ich efektivitu práce. Odvedená kvalita práce bude určite nižšia, ako keby ste sa naplno sústredili len na riešenie jednej úlohy. Okrem toho, ak sa zameriate len na tú jednu úlohu, je možné, že ju zvládnete za oveľa kratší čas, ako keby ste riešili viacero vecí naraz.

10. Zapisujte si postupy

Počiatočné spisovanie pracovných postupov vám síce zaberie trochu času, ale na základe takýchto informácií budete vedieť neskôr zhodnotiť efektivitu vašej práce. Pomocou týchto záznamov môžete úlohy časom plniť systematicky. Okrem toho, ak by po vás prebral vašu agendu iný kolega alebo by ste boli v pozícii manažmentu, bude sa vám úloha lepšie delegovať, keďže postupy už nebude potrebné nanovo objasňovať.

zapisavanie-si-do-diara-pracovny-stol-kava-croisannt

Na začiatok môže byť veľmi ťažké držať sa do bodky všetkých rád. Ak sa vám však časom podarí implementovať celý zoznam tipov do vašej dennej rutiny, garantujeme vám zvýšenú efektivitu práce a v sumáre viac ušetreného času.

Zapamätajte si:

  • Treba plánovať, zapisovať, spisovať a robiť si zoznamy.
  • Je potrebné sa naučiť aj relaxovať a vedieť vypnúť počas dňa.
  • Multitasking nie je všeliek na dnešnú uponáhľanú spoločnosť.
  • Na konci každej cesty musí byť aj odmena. Motivácia je veľmi dôležitý faktor.

Ak máte ďalšie tipy na zlepšenie efektivity počas práce, podeľte sa s nami o ne.

Autor

V prvom rade milujúca matka a manželka. Dobrovoľný workoholik vo voľnom čase pracujúci v rodinnom vinohrade i sade a samouk včelár. Fascinuje ju minimalizmus v dizajne a všetky jeho obmeny.

Napísať komentár